Nodras app

Hur ska jag sortera vällingpaketet? När töms mina avfallskärl? Varför har jag inget vatten? I vår app ger vi dig digitala svar på några av vardagens frågor.

Det här kan du göra i appen:

Driftinformation

Läsa aktuell driftinformation och få en pushnotis om driftstörningar för ditt område.

Nyheter

Läsa senast publicerade nyheter.

Sorteringsguide

Få hjälp att sortera ditt avfall i vår sorteringsguide.

Snabbhjälp

Få snabbhjälp med att sortera i fyrfackskärl.

Hämtningsdag för avfall

Se när vi kommer och hämtar ditt avfall nästa gång. Välj tid för att få en pushnotis som påminnelse dagen innan. Du som har fyrfackskärl kan se hur du sorterar i dina kärl om du trycker på Informationssymbolen för kärl.

Öppettider

Se öppettider för våra returpunkter och se vilken som är närmast din postition.

Obemannad returpunkt

För dig som deltar i pilotprojektet för obemannad returpunkt i Krokek finns funktion för att öppna grinden under obemannade öppettider. Kräver att du har platstjänster aktiverat i din mobil och tillåter platstjänster för Nodras app.

Mobila returpunkten

Se alla platser och tider för den Mobila returpunkten. Du kan prenumerera på en plats och få en pushnotis två dagar innan vi kommer.

Återvinningsstationer

Hitta alla återvinningsstationer i Norrköpings kommun och se när stationen ska tömmas och städas nästa gång. Du kan också anmäla om en återvinningsstation behöver tömmas eller städas.

Mina sidor

Använda en genväg till Mina sidor där du kan logga in för att bland annat rapportera din mätarställning för vatten.

Platstjänster

Vissa funktioner i appen kräver att du tillåter platstjänster för Nodras app, till exempel funktionen för att öppna grinden till obemannad returpunkt eller för att kunna se närmaste återvinningstation.

1. Gå in i appen Inställningar på din iPhone. Gå vidare till Integritet och säkerhet.

Skärmklipp på en iPhone som visar sidan inställningar med menyn Integritet och säkerhet markerad

2. På sidan Integritet och säkerhet går du sedan vidare till Platstjänster.

Skärmklipp på en iPhone som visar sidan Integritet och säkerhet under inställningar med menyn Platstjänster markerad

3. Se till att du har Platstjänster aktiverat på din telefon. Gå sedan vidare till Nodras app på sidan Platstjänster.

Skärmklipp på en iPhone som visar sidan Platstjänster under inställningar med inställningen för platstjänster markerad samt menyvalet för Nodras app

4. Se till att du väljer att tillåta platstjänster för Nodras app och markera att visa Exakt platsinformation.

Skärmklipp på en iPhone som visar sidan för inställningar av platstjänster för Nodras app

Problem med appen?

Vi arbetar löpande med uppdateringar av appen. Se till att uppdatera appen så att du alltid har den senaste versionen.

Om appen inte fungerar som den ska så kan du prova att avinstallera den från din mobil eller surfplatta och sedan installera den på nytt från App Store eller Google Play.

Anmäl problem med Nodras app

Kontaktuppgifter
Kontaktuppgifter







Senast uppdaterad: