Mina sidor
Nodras Mina sidor är personliga sidor för dig som är fastighetsägare och kund hos oss.
Logga in
Mina sidor öppnar i ett nytt fönster. Stäng det när du är klar för att komma tillbaka till den här sidan.
Logga in som privatperson
Logga in med BankID eller med ditt kundnummer och personnummer, 12 siffror. Kundnumret hittar du på fakturan.
Logga in som företag eller förening
Logga in med kundnummer och organisationsnummer. Du måste lägga till två nollor före organisationsnumret så att det blir totalt 12 siffror (00xxxxxxxxxx). Kundnumret hittar du på fakturan.
E-tjänster på Nodras Mina sidor
Just nu finns dessa e-tjänster på Mina sidor. Vi kommer efter hand att lägga till fler e‑tjänster här.
Startsida
På startsidan visas det som är aktuellt för din fastighet, till exempel nästa hämtningsdag för avfall, senast rapporterade vattenmätarställning och din senaste faktura. Om du har flera anläggningar väljer du vilken anläggning du vill titta på.
Mina abonnemang
Se dina abonnemang och tjänster inom vatten och avlopp samt avfall.
Ändra avfallsabonnemang
Du som har fyrfackskärl kan ansöka om att ändra till ett abonnemang med ett annat hämtningsintervall. Du gör en ansökan per kärl. När din ansökan är behandlad börjar ditt nya abonnemang gälla inom 5 arbetsdagar. Se din ansökan under Mina ärenden.
Schema för planerad avfallshämtning
Ladda ner ett schema som visar datum för planerade hämtningsdagar under resten av det här året.
Gör en beställning
För vissa abonnemang kan du göra beställningar via Mina sidor. Om du inte ser det här valet eller vill beställa något annat vänligen kontakta vår kundservice.
Lämna vattenmätarställning
Läs av mätaren och rapportera din mätarställning minst en gång per år, så får du en faktura som stämmer med fastighetens faktiska användning.
Mina kontaktuppgifter
Ändra eller komplettera dina kontaktuppgifter. Ställ in om du vill få notifieringar via sms och e-post. Du kan även ange kontonummer för eventuell återbetalning. Du kan behöva logga ut och in igen för att se dina ändringar.
Mina ärenden
Se dina ärenden som är inskickade via Mina sidor.
Mina fakturor
Se dina tidigare fakturor.
Andra e-tjänster och blanketter
För övriga ärenden, som till exempel ägarbyte, beställning av bredband eller anslutning till kommunalt vatten och avlopp finns fler e-tjänster och blanketter under vår självservice
Om du har problem att använda Mina sidor
Om sidan inte fungerar som den ska. Prova först att logga ut och stäng ner webbläsaren helt innan du provar att logga in igen.
För att kunna logga in behöver vi ha ditt personnummer eller organisationsnummer i vårt kundsystem. Om ni är flera fastighetsägare kan ni prova med att någon annan loggar in och lägger till dina kontaktuppgifter. Om ingen av er kan logga in, skicka ett meddelande i formuläret eller hör av dig till vår kundservice.
Anmäl problem med Mina sidor
Senast uppdaterad: