Nya dagar för hämtning av rest- och matavfall hos flerbostadshus

Publicerad:

Uppdaterat den 2 april:

Övergångsperioden för ändring av hämtningsdagar startar måndag den 8 april. Det innebär att från och med detta datum kan dina hämtningsdagar komma att ändras. Under denna vecka kan det bli lite rörigt och hämtningsintervallet kan bli någon dag längre än enligt ert abonnemang. Som mest kan det bli en försening på två dagar.

Publicerat den 22 mars:

Snart ändras hämtningsdagarna för rest- och matavfall hos er som har hämtning en eller två gånger i veckan från era flerbostadshus. Vår entreprenör PreZero ser över sina körlistor för att bland annat optimera dessa och korta ner körsträckorna, och detta medför att er hämtningsdag kan komma att justeras.

De fastighetsägare som har hämtning tre gånger i veckan kommer inte påverkas av ändrade hämtningsdagar.

Övergångsperiod under en vecka

Ändringen sker under en veckas övergångsperiod i mitten av april. Under denna vecka kan det bli lite rörigt och hämtningsintervallet kan bli någon dag längre än enligt ert abonnemang. Som mest kan det bli en försening på två dagar. Skulle det vara aktuellt med en extrahämtning under denna vecka på grund av en senare hämtning är ni välkomna att kontakta vår kundservice på 011- 15 15 50.

Efter cirka en till två veckor kommer hämtningsdagarna att vara justerade och ni kommer då kunna se de nya hämtningsdagarna i Mina sidor.

Om ni har hämtning varannan vecka kommer ni se den nya hämtningsdagen två veckor efter övergångsperioden.

Denna nyhet kommer löpande att uppdateras.

Driftinformation i Nodras app

I vår app kan du läsa all driftinformation. Du kan välja att få en pushnotis för ett eller flera områden.

Nodras app